Autorizēto pieeju dzīvnieku un ganāmpulku reģistram (tikai DATU APSKATEI) var saņemt:
- Valsts pārvaldē strādājošie (Iesnieguma veidlapa 2.3);
- Valsts atzīto Ciltsdarba organizāciju pārstāvji (Iesnieguma veidlapa 2.3);
- Kautuvju un utilizācijas uzņēmumu pārstāvji (Iesnieguma veidlapa 2.4.2);
- Ganāmpulku īpašnieki vai to pilnvarotie pārstāvji (Iesnieguma veidlapa 2.4.1). Autorizēto pieeju var saņemt tikai fiziskas personas. Ja datu pieprasītājs ir juridiska persona (Iesnieguma veidlapa 2.4.2), tad iesniegums jāaizpilda un jāiesniedz paraksttiesīgajai personai, nepieciešamības gadījumā pievienojot derīgu pilnvaru.
Autorizētās pieejas saņemšanai personai Datu centrā jāiesniedz parakstīts iesniegums:
- Nosūtot aizpildītu iesniegumu uz e-pastu pasts@ldc.gov.lv (tikai ar elektronisko parakstu!);
- Datu centra mājas lapas www.ldc.gov.lv autorizētajā sadaļā Iesniegumi, autentificējoties ar elektroniskā paraksta, ID kartes vai internetbankas palīdzību;
- ZM KAC (vienotajā klientu apkalpošanas centrā) klātienē, uzrādot personu apliecinošu dokumentu;
- Lauksaimniecības datu centrā klātienē, uzrādot personu apliecinošu dokumentu (iepriekš piesakoties pa tālr.): https://www.ldc.gov.lv/lv/iestades-kontakti;
Lai kļūtu par Elektronisko ziņojumu ievades sistēmas (EZIS) lietotāju – iespējama arī DATU IEVADE – lūdzu, iepazīstieties ar informāciju šeit: http://www.ldc.gov.lv/lv/elektroniska_datu_ievade/par_ezis_iesniegumu/
Lai darbs LDC datu bāzē noritētu veiksmīgi, svarīgi zināt, ka:
- Esošās sesijas laiks ir 30 min.
- Ievadot savu lietotāja vārdu un paroli, tas jādara uzmanīgi
- Ja neizdodas piekļūt LDC datu bāzei, tad Jūs varat sazināties ar LDC speciālistu pa tālruni 67095056.
Atbalstītās operētājsistēmas un pārlūkprogrammas
Lauksaimniecības datu centrs nodrošina savas mājaslapas un tīmekļa aplikāciju darbību, izmantojot šādas operētājsistēmas un pārlūkprogrammas:
Microsoft personālo datoru Windows saimes operētājsistēmas ar spēkā esošo Microsoft atbalstu:
- Windows 8.1
- Windows 10
- Windows 11
Pārlūkprogrammas:
Lauksaimniecības datu centrs nodrošina autorizētas sadaļas lietojumu darbību, izmantojot sekojošo tīmekļa pārlūkprogrammu aktuālas un ražotāja atbalstītās versijas:
- Google Chrome https://www.google.com/chrome/
- Mozilla Firefox https://www.mozilla.org/firefox/
- Microsoft Edge https://www.microsoft.com/windows/microsoft-edge/
- Apple Safari https://www.apple.com/safari/
Pārējo pārlūkprogrammu lietošana netiek ierobežota, bet var nenodrošināt pilnu sistēmas funkcionalitāti.
Problēmas un to risinājumi
Problēma 1:
a) Lietotājs aizmirsis savu paroli.
Risinājums: Ejiet uz Aizmirsu paroli, un aizpildiet prasītos datus:
Savā LDC reģistrētajā e-pastā saņemsiet paroles atjaunošanas saiti. Lūdzu, sekojiet instrukcijai! Saite būs derīga 72 stundas kopš nosūtīšanas brīža.
Ja termiņš saitei ir beidzies, lietotājam jāpieprasa jauna saite, spiežot "Aizmirsu paroli".
Uzmanību! Ja esat izveidojis oficiālo elektronisko adresi jeb E-adresi (digitālā pastkastīte saziņai ar valsts un pašvaldību iestādēm), tad saite LDC paroles izveidošanai tiek nosūtīta uz šo E-adreses kontu.
b) Lietotājs vēlas nomainīt paroli.
Risinājums: Ejiet uz Mainīt paroli, un aizpildiet prasītos datus:
c) Ja esat aizmirsis lietotājvārdu vai lietotājvārdu un paroli
Risinājums: Lūdzu, sazinieties ar LDC darbiniekiem pa tālruni 67027240 vai 67095062!
Problēma 2: Ievadot [Autorizācijas daļā] savu lietotāja vārdu un paroli, uz ekrāna parādās paziņojums [Nepareizs lietotāja vārds vai parole!]
Paskaidrojums: lietotājs ir ievadījis nepareizu lietotāja vārdu un/vai paroli.
Risinājums: vēlreiz ievadiet savu lietotāja vārdu un paroli. Pēc tam ar peli nospiediet pogu [Ieeja] vai arī klaviatūras taustiņu [Enter]:
- ja pieslēdzaties LDC datu bāzei, tad viss ir kārtībā.
Ja nē, tad:
- pārliecinieties, vai nav palikuši ieslēgti lielie burti (resp., vai nav nospiesta poga [Caps Lock]). Pārliecināties par to, vai ir ieslēgti lielie burti, var pēc indikatora klaviatūras labajā augšējā stūrī. Ja indikators [Caps Lock] deg, ir ieslēgti lielie burti. Lai tos izslēgtu, vienreiz nospiediet [Caps Lock], pēc tam vēlreiz ievadiet savu lietotāja vārdu un paroli. Pēc tam ar peli nospiediet pogu [Ieeja] vai arī klaviatūras taustiņu [Enter]:
- ja pieslēdzaties LDC datu bāzei, tad viss ir kārtībā.
- ja nē, lūdzu, sazinieties ar LDC pa tālruni 67095056.
Problēma 3: Pēc pieslēgšanās LDC datu bāzei Jūs veicāt nepieciešamās darbības, reģistrējāt notikumus un, neaizverot interneta pārlūkprogrammu, turpinājāt darbu ar citiem dokumentiem vai programmām (vai arī vienkārši kādu laiku nestrādājāt ar datoru). Tagad Jūs vēlaties turpināt darbu LDC datu bāzē, bet programma to neļauj un uz ekrāna parādās paziņojums [Ievadiet lietotāja vārdu un paroli!].
Paskaidrojums: Drošības apsvērumu dēļ Jūsu sesija ir pārtraukta. Ja pārlūkprogrammā ir atvērta LDC datu bāze un lietotājs tajā nav veicis nevienu darbību 30 min. laikā, drošības apsvērumu dēļ programma lietotāju tajā bez jaunas (atkārtotas) autorizācijas neielaiž.
Risinājums: ievadiet savu lietotāja vārdu un paroli. Pēc tam ar peli nospiediet pogu [Ieeja] vai arī klaviatūras taustiņu [Enter]:
- ja pieslēdzaties LDC datu bāzei, tad viss ir kārtībā.
- ja nē, lūdzu, sazinieties ar LDC pa tālruni 67095056.